Enighet om sosiale bestemmelser i sykehussektoren

Nestleder i Fagforbundet, Sissel M. Skoghaug.

Nestleder i Fagforbundet, Sissel M. Skoghaug. (Foto: Birgit Dannenberg / Fagforbundet)

Partene som forhandler lønnsoppgjøret i sykehussektoren har nådd et av flere delmål på veien mot en ny tariffavtale for området. Partene er nå enige om de sosiale bestemmelsene. (A1-forhandlinger).

23.09.2020 av Geirmund Jor
Sist oppdatert: 24.09.2020

Sissel M. Skoghaug har ledet forhandlingene for Fagforbundet. Hun forteller at det er gjort en del tekniske tilpasninger i pensjonsbestemmelsene som betyr at pensjonsordningene i kommunesektoren og sykehussektoren nå er like.

- Vi har også fått til et utvalg som skal se nærmere på de ulike ordningene for arbeidstakere som er 67 år eller eldre, forteller hun.

Partene er i ferd med å avtale tidspunkt for A2 forhandlingene der lønnstillegg og gjenstående bestemmelser blir forhandlet om.

Les hele protokollen her