Norsk Folkehjelps nye landdirektør for Palestina

Jenny Oskarsson er Norsk Folkehjelps landdirektør for Palestina.

Jenny Oskarsson er Norsk Folkehjelps landdirektør for Palestina. (Foto: Picasa)

Jenny Oskarsson tar over etter Kjetil Østnor som Norsk Folkehjelps landdirektør for Palestina. Hun kjenner Gaza-kontoret og de ansatte godt ettersom hun har hatt kontorplass i Norsk Folkehjelps lokaler. Det siste året har hun vært stedlig representant for den norske hjelpeorganisasjonen NORWAC i Gaza. Hun har også jobbet med hovedbase i Øst-Jerusalem.

20.01.2014 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 20.01.2014

Nå gleder Jenny seg til å starte i ny jobb for Norsk Folkehjelp. Hun er spesielt begeistret for at Norsk Folkehjelp jobber gjennom lokale organisasjoner og tenker langsiktig. Og langsiktig satsning er helt nødvendig i en så pass lang okkupasjon som Palestina har vært og er fremdeles utsatt for. Det er viktig å feire de små fremskrittene og ikke miste motet i tilbakegang, sier Jenny.

Det er inspirerende å kunne jobbe tett med det palestinske folket som klarer å beholde ro, integritet og tålmodighet under sterke påkjenninger påført av okkupasjonsmakten. Spesielt vil hun berømme Mahmoud Hamada som har fungert som landdirektør etter Kjetil Østnor.

Jenny Oskarsson vil holde Fagforbundet oppdatert om situasjon i Palestina og prosjektene som Fagforbundet støtter gjennom blogginnlegg. Om du ønsker oppdatering så send sms ”Palestina” til nummer 2262. Tjenesten er gratis.