Fagforbundet Akershus har passert 300!

Varm formiddagsmat er et av h?ydepunktene i barnehagen.

Varm formiddagsmat er et av h?ydepunktene i barnehagen. (Foto: Jan Tore Skjelbek)

Siste statistikk over faste bidragsytere viser at Fagforbundet Akershus vervet flest sist måned. 15 nye gjør at fylket har nå over 300 medlemmer og tillitsvalgte som støtter Barnebyen hver måned.

03.02.2014 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 04.06.2014

Her er oversikten over fylkene som har flest bidragsytere:

• Troms (472)
  • Nordland (362)
  • Hedmark (352)
  • Oslo (327)
  • Akershus (303)

Fagforbundet Akershus har hatt god verving de siste månedene. Fylket støtter barnehagen i Barnebyen sammen med Fagforbundet Hordaland. Barnehagen er en stor suksess. 100 barn fra lokalmiljøet og Barnebyen er fordelt på to avdelinger. Det serveres frokost og varm lunsj som er et viktig bidrag for å sikre sunn og nok mat til barna som ellers bare ville ha fått ett måltid om dagen hos sin familie. Det pedagogiske tilbudet ligner på det som blir gitt i norske barnehager, og vi ser allerede nå at barna gjør det bra på skolen når de begynner i førsteklasse.