Sommerhilsen fra Barnebyen

Barnebyleder Pinto viser  Dominga artikkelen Fagbladet skrev om henne i 2013. (Foto T. Weisser)

Barnebyleder Pinto viser Dominga artikkelen Fagbladet skrev om henne i 2013. (Foto T. Weisser) (Foto: Turid Weisser)

På vegne at SOS-barnebyer vil jeg takke for stor og engasjert innsats for Fagforbundets SOS-barneby så langt i 2015. Antall nye bidragsytere øker jevnt og trutt og det har vært en jevn økning ved hver ny statistikk hittil i år. Jeg gleder meg til å sende ut statistikken hver uke.

26.06.2015 av Turid Weisser
Sist oppdatert: 26.06.2015

Når det gjelder siste nytt fra Huambo så  er den eneste nyheten jeg har fått at det nå bor 121 barn i barnebyen, det betyr at det er flyttet inn 6. nye barn siden i fjor.

Vi vet jo også at den synkende oljeprisen har stor innvirkning på den generelle økonomien i Angola, selv om dette ikke foreløpig har noen innvirkning på barnebyen, hva vi har hørt.

Ingunn har lagt ut en viktig artikkel om dette på Facebok siden til Fagforbundets barneby.

I år er det Fagforbundets barneby 10 år og i september besøker forbundslederen for første gang Barnebyen. Mette Nord er  i følge med barnebyentusiasten Stein Guldbrandsen og grunnsteinleggeren Gerd Kristiansen sammen med oss i SOS-barnebyer Norge, Ingunn Eriksen (stab) og Kari-Sofie Jenssen (Info). Da kommer vi  hjem med både flere bilder og mer informasjon og vi ser fram til å bli invitert ut til fylkene med siste nytt fra Huambo.

I mellomtiden vil jeg, på vegne av SOS-barnebyer, takke dere igjen for den innsatsen dere gjør i forbindelse med Fagforbundets barneby og ønske dere alle en strålende og god sommer.

Turid Weisser

Markedssjef Organisasjoner