Ny barnebykontakt i Fagforbundet Møre og Romsdal

Carita Naas Langnes har lang fartstid i Fagforbundet Møre og Romsdal, og gleder seg til å besøke lokalforeningene for å promotere barnebyen vår. (Foto: Privat)

Carita Naas Langnes er nyvalgt barnebykontakt etter Arnt Silseth.

06.07.2015 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 06.07.2015

Carita har vært aktiv i Fagforbundet siden stiftelsen i 2003, og har hatt verv som plasstillitsvalgt, opplæringsansvarlig, nestleder, leder, fane2-ansvarlig, og er nå hovedtillitsvalgt i Fagforbundet Eide og styremedlem i Fagforbundet Møre og Romsdal.

- Dette er et verv som jeg synes er utrolig viktig og ikke minst spennende. Jeg har selv vært fast bidragsyter til Fagforbundets barneby siden oppstarten, og oppfordrer alle andre medlemmer til å engasjere seg og bli faste bidragsytere! At Fagforbundet er med og drifter et slik solidaritetsprosjekt er utrolig viktig. Det er tuftet på våre grunnverdier - omtanke, solidaritet og samhold. Som fast bidragsyter er vi med på å gi unger i Angola en trygg og god oppvekst. Målet er at de skal bli selvstendige voksne og en ressurs for samfunnet sitt. På denne måten er vi med på å gi dem en tryggere fremtid.

Som barnebykontakt vil Carita gjøre sitt til beste for å engasjere flere til å bli faste bidragsytere ved å promotere barnebyen på medlemsmøter og årsmøter ute i lokalforeningene.  Hun vil også oppfordre folk til å gi sin del av grasrotandelen i Norsk Tipping til Fagforbundets barneby Møre og Romsdal.

Fagforbundet Møre og Romsdal har per i dag 217 faste bidragsgivere som er en nedgang på 3 på samme tid i fjor.

- Jeg håper at jeg som barnebykontakt, vil kunne bidra til at Fagforbundet Møre og Romsdal vil få mange flere faste bidragsytere, avslutter Carita Naas Langnes med glød.

Vi ønsker Carita velkommen og takker Arnt Silseth for innsatsen.