Espen Sørensen er ny barnebykontakt i Fagforbundet Troms

Espen Sørensen er parat til å fortsette det gode vervearbeidet til Barnebyen i Fagforbundet Troms. (Foto: Privat)

Espen Sørensen er nyvalgt opplæring- og organisasjonstillitsvalgt og tar over vervet etter Hilde Bernhardsen.

09.07.2015 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 09.07.2015

Espen har jobbet både i barnehager, skole og SFO, har tidligere vært seksjonsleder for SKKO og har også en fortid som ungdomstillitsvalg.

- Det å være barnebykontakt gir en mulighet til å kunne bidra til at barn får trygge omgivelser, trygg oppvekst og en sjanse til utdannelse. Det er helt i tråd med våre grunnverdier - omtanke, solidaritet og samhold. Samtidig gir Barnebyen vår arbeidsplasser til lokalbefolkningen, det synes jeg er viktig, sier Espen.

Fagforbundet Troms har bestandig hatt et stort engasjement for Barnebyen. Den nyutnevnte barnebykontakten forteller at  barnebyen blir satt på dagsorden på møter, samlinger, kurs og andre arenaer Fagforbundet Troms er på.

- Barnebyen betyr mye for Troms, noe som gjenspeiler seg i antall faste bidragsytere. Vi har også vært heldige som har hatt ildsjelen Hilde Bernhardsen som barnebykontakt her i Troms. Hun har bidratt til at vi har så mange bidragsytere som vi har. Og det god arbeidet ønsker jeg og fortsette med. Per i dag har vi 550 faste bidragsytere, så målet må vel bli å ha 600 før neste sommer, sier Espen Sørensen med besluttsomhet.

Vi ønsker Espen Sørensen lykke til i sitt nye verv, og takker så mye Hilde Bernhardsen for sitt årlange, flotte arbeid for Fagforbundets barneby.