Fagforbundet Vest-Agder på toppen av statistikken for august

SOS-mor Felicia omkranset av flott unger i Vest-Agder/Oppland-huset i fjor.

SOS-mor Felicia omkranset av flott unger i Vest-Agder/Oppland-huset i fjor. (Foto: Picasa)

Det er nå 4947 faste bidragsytere til Fagforbundets barneby. I Vest-Agder ble det en økning på 19 stykker som et resultat av et vellykket styrekurs i fylket i mai.

03.09.2015 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 03.09.2015

Fagforbundet Troms hadde også en fin økning med 10 stykker. Mer detaljer finner du i statistikken.

Fagforbundet Vest-Agder har nå i alt 294 faste bidragsytere. Fylket har sammen med  Fagforbundet Oppland ansvar for et av familiehusene i barnebyen hvor SOS-mor Felicia tar godt vare på 10 unger i alderen fra 6-14 år.

Turid Granum fra Fagforbundet Oppland besøkte familiehuset i fjor.  Det ble et møte hun aldri vil glemme.

– Under lunsjen opplever jeg en av de mest gripende stunder under turen. Latteren sitter løst og samtalen flyter. Så ber ett av barna om å få lov å si noe til oss. Han vil gjerne takke oss av hele sitt hjerte for den støtten vi gir dem. Hvis det ikke var for slike som oss, hadde de ikke hatt et hus å bo i og han var så takknemlig for å slippe å bo på gata. Nå hadde han og at de andre søsknene hans det bra. Det var nesten så tårene trillet på meg, fortalte Turid beveget.