Rekordår for Fagforbundets solidaritetsbevis

Fagforbundets fylker, foreninger og administrasjon kjøpte solidaritetsbevis til inntekt for Fagforbundets SOS-barneby for hele 613.000 kroner i fjor. Dette er en økning på 182.950 kroner fra 2014, og er en kjærkommen inntekt for barnebyen.

05.02.2016 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 05.02.2016

- Dette er strålende resultater! Det er mye positivt som skjer nå, vi har nettopp fått nyheten om at vi har passert 5000 faste bidragsytere og nå dette. Nå må vi bare fortsette å bruke bevisene! sier en entusiastisk Elin Veimo, hovedkasserer i Fagforbundet.

Solidaritetsbevis blir brukt i stedet for blomster og som gave. Solidaritetsbevisene er et viktig tilskudd for inntektene til SOS-barneby. Administrasjonen kjøpte fleste solidaritetsbevis (137.600 kr), men Fagforbundet Oslo fulgte etter tett med imponerende innkjøp for hele 72.950 kroner. Fagforbundet Sør-Trøndelag utmerker seg også som flittige brukere av bevisene (40.500).

Solidaritetsbevisene/gavekortene kan kjøpes på Fagforbundets nettbutikk.