Ny barnebykontakt i Fagforbundet Rogaland

Anniken Heimdal Tjøstheim gleder seg til å gjøre Fagforbundet SOS-barneby enda mer kjent for Fagforbundets medlemmer i Rogaland. (Foto: Privat eie)

Anniken Heimdal Tjøstheim (32) har blitt ny barnebykontakt i Fagforbundet Rogaland. Fylket har nå to fylkeskontakter og barnebykontakter i alle fagforeningene.

09.02.2016 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 09.02.2016

Anniken er leder av ungdomsutvalget i Fagforbundet Rogaland. Hun er utdannet barne- og ungdomsarbeider. Hun har vært fast bidragsyter i mange år etter at hun hørte Synnøve Haugland snakket varmt om Barnebyen på en storsamling.

— I det siste har jeg satt meg inn i programmet og er imponert over hva vi i Fagforbundet har fått til. Engasjementet mitt har steget voldsomt og jeg gleder meg til å få lov til å reise rundt i Rogaland og fortelle om det.

Det er 205 faste bidragsytere i Rogaland.

—Med tanke på hvor mange medlemmer vi er, er det så synd at vi har så få faste givere. Dette skal vi gjør noe med! sier Anniken

Fagforbundet Rogaland har ansvar for et av familiehusene i Barnebyen. Huset var ett av de første hvor det flyttet inn barn.  Nå bor det 10 unger i alderen fra 4 – 14 år hos SOS-mor Cristina. Cristina har mye omsorg å gi og leker mye med ungene. Hun er spesielt opptatt av at de skal få seg utdannelse. Selv måtte hun avbryte legeutdannelse på grunn av borgerkrigen.

Vi ønsker Anniken Heimdal Tjøstheim velkommen og ønsker henne lykke til.