139 nye faste bidragsytere siden sist måned!

Fagforbundets SOS-barnehage gir 120 barn en ny hverdag i trygge omgivelser med kvalifiserte ansatte. Dublo er en populær gave fra Fagforbundet.

Juni viser en fantastisk økning for faste bidragsytere til Fagforbundets SOS- barneby i Huambo. Størst økning var det Fagforbundet Hordaland med hele 38 personer, fulgt av Fagforbundet Oppland med 17 og Fagforbundet Hedmark med 15.

05.07.2016 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 06.07.2016

Fagforbundet Hordaland har satt seg et djervt mål om å verve 200 nye faste bidragsytere i løpet av 2016, og fylket har etter et halvt år hatt en økning på 52 faste bidragsytere.  Det er bare Fagforbundet Finnmark som har klart et bedre halvårsresultat med en økning på 64.

Fagforbundet Hordaland er optimistiske til å nå målet sitt og ber alle i fylket til å bidra ved å både verve seg selv og andre. Fylket ser blant annet fram til lotteriet de arrangerer til høsten med inntekt til barnebyen. Det blir flotte premier fra fagforeningene, og det vil bli god anledning til verve nye bidragsytere.

- Fagforbundet Hordaland har alltid hatt fokus på barnebyen når vi er rundt på årsmøtene til fagforeningene. I år har vi lagt ekstra trykk på barnebyen på alle samlinger, kurs, fagdager og temadager vi har hatt med tillitsvalgte og medlemmer hos oss. Barnebyen blir alltid nevnt. Økningen på 38 nye bidragsytere i løpet av juni er helt fantastisk, det viser at å snakke om barnebyen jevnlig hjelper, sier barnebykontakt Ina Dorthea Olsen begeistret.

Fagforbundet Hordaland har sammen med Fagforbundet Akershus ansvar for barnehagen i barnebyen. Barnehagen er et av tiltakene i barnebyen for å jevne ut forskjellene mellom barn rammet av ekstrem fattigdom og barn fra mer ressurssterke familier. Barnehagen sikrer at ungene får næringsrike måltider, pedagogisk opplæring, masse lek og omsorg.

Ina skal sammen med barnebykontakten fra Fagforbundet Akershus, Stig Øverås besøke barnehagen i september. De planlegger å ha med seg tegninger fra barnehager fra fylkene sine, og ber barnehager å ta kontakt med dem.

- Jeg gleder meg til å få besøke barnebyen. Det kommer til å bli et spennende og minnerik reise. Jeg vet at de som bor i barnebyen har det bra, men det er stor forskjell på levestandarden til barna i Angola og mine barn her hjemme i Norge. Og det mener jeg at jeg har godt av å se. Jeg ser fram til å høre historiene til noen av barna som bor i barnebyen og hvordan de har de nå, sier en spent Ina Dorthea Olsen.

Vi gratulere også Fagforbundet Hedmark og Fagforbundet Oppland med flott månedsresultat.

Ser flere resultater i statistikken.