Fest ga nesten 30 000 kroner til barnebyen

Medlemsfest på Asylet til inntekt for Fagforbundets barneby

Fire store fagforeninger i Oslo holdt kjempefest for medlemmene. Det vil barna i Fagforbundets SOS-barneby nyte godt av.

02.09.2016 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 02.09.2016

Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo, Fagforbundet Barn og Oppvekst Oslo, Fagforbundet Teknisk fagforening Oslo og Film- og Teaterteknisk forening slo på stortromma og lagde en fantastisk fest for medlemmene sine på Asylet.

Knut Nærum skapte god stemning som konferansier, og ble belønnet med 10 000 kroner i solidaritetsbevis. Bafana Nhlapo, Nico D og Full Hals sto for underholdningen.

Kvelden ble avsluttet med lotteri som ga nesten 18 000 til inntekt til barnebyen. De heldige vinnerne vant blant annet cruisebilletter til Kiel for to personer, treretters middag for fire personer på Asylet og overnatting på hoteller.

Nye bidragsytere

13 vervet seg som nye faste bidragsytere. Linda Hægdahl var en av dem. Hun sier hun er veldig stolt over at Fagforbundet har en barneby. Hun ved flere anledninger gitt solidaritetsbevis som julegave til sine nærmeste, og er nå glad for å kunne bidra med et fast beløp hver måned.

Linda forteller at hun har aldri før blitt spurt direkte om å bli fast giver, når det skjedde på fredagens medlemsfest, så traff det henne rett i hjerte og hun nølte ikke et sekund på å melde seg på.