Fagforbundet Østfold på toppen av novemberstatistikken

Ungene i Østfoldhuset i Fagforbundets barneby elsker å tulle og tøyse.

Ungene i Østfoldhuset i Fagforbundets barneby elsker å tulle og tøyse. (Foto: Roger Heimli)

Det var en nedgang i antallet faste bidragsytere til Fagforbundets SOS-barneby siden forrige måned, men i Fagforbundet Østfold kunne de telle fire nye bidragsytere.

07.12.2016 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 07.12.2016

Fylket kan også gi seg et ekstra klapp på skulderen for flott gjennomført messe til inntekt for barnebyen. Det årlige arrangementet på representantskapet i slutten av november ga 14.835 klingende mynt til Østfoldhuset. De fleste fagforeningene bidro med gaver til messa, og kunstneren Frank Bergflødt ga et maleri til auksjon.

I Østfoldhuset bor det fem gutter og fem jenter. SOS-mor Demilda elsker jobben sin. Hun har alltid jobbet med barn, og da hun gikk av med pensjon følte hun at hun hadde mer å gi. Ungene trives i barnebyen og har planene klare for framtiden. Eldstejenta ønsker å bli sykepleier og er lærling på et sykehus. Andre ønsker å bli lærer og advokat. Ungene bruker mye tid på å gjøre lekser og hjelpe til i huset. På fritiden liker de yngste å hoppe tau og strikk, og pusle puslespill.

Se oversikt over antall faste bidragsytere for alle fylkene i statistikken