68 nye faste bidragsytere til Fagforbundets barneby

SOS-mor Rita sammen med ungstokken i Hedmarkshuset. To var på skolen da bildet ble tatt.

Fagforbundet Hedmark kom på toppen av desemberstatistikken med hele 20 nye faste bidragsytere. Fylket toppet statistikken også i september, da med 15 nye bidragsytere.

04.01.2017 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 04.01.2017

Fylkene Troms, Oslo og Nord-Trøndelag har også grunn til å være godt fornøyd med henholdsvis 13, 10 og 9 nye bidragsytere i siste måned. Se flere resultater i statistikken.

Fagforbundet Hedmark har ansvar for ett av familiehusene i barnebyen. SOS-mor Rita har en livlig ungeflokk på 11 i alderen 10-15 år. Fire av barna er 15 år. Med så mange store barn kan det være vanskelig å få samlet alle, men måltidene i helgene i hellige. Da blir det ro i huset og bordet dekkes på med favorittretten kjøtt med ris og grønnsaker og mye annet godt. Alle hjelper til med husarbeidet og matlagingen, og SOS-mor Rita er flink til å gi ros.