Beskjeden økning av faste bidragsytere i januar

Demilda stortrives som SOS-mor for ungene i Østfoldhuset i Fagforbundet SOS-barneby i Huambo, Angola.

Fagforbundet Østfold toppet statistikken med 7 nye. Fylket har nå 281 faste bidragsytere. Fylket har årlig barnebymesse hvor foreningene bidrar med premier, og fikk inn en pen sum i desember.

09.02.2017 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 09.02.2017

Fagforbundet Østfold har ansvar for ett av familiehusene i barnebyen. SOS-mor Demilda har alltid jobbet med barn, og valgte å bli SOS-mor da hun gikk av med pensjon. Nå har hun ansvar for fem gutter og fem jenter.

Østfoldhuset er et spennende hus som består av barnebyens minste unger som fremdeles går i barnehagen og ungdom som nå har begynt på yrkeskurs. Eldstejenta i huset ønsker å utdanne seg til sykepleier og hadde nettopp begynt som lærling på et sykehus i byen da Fagforbundet var på besøk i fjor høst. Hun har fått lære seg førstehjelp og oppgavene hennes var å ta imot de akutt syke pasientene og se til at de hadde det bra mens de ventet på å komme inn til legen.

Se fylkes- og foreningsresultater i statistikken.