50.000 kroner bevilget til Barnebyen

Barnehagen er en viktig del av Fagforbundets barneby. Plass i barnehagen sikrer barn et godt pedagogisk tilbud, måltider og trygge omgivelser samtidig som det muliggjør at barnas omsorgsperson kan jobbe og få arbeidsinntekt. Fagforbundet Hordaland og Fagforbundet Akershus er fylkene som har et spesielt ansvar for barnehagen.

Fagforbundet Bergen Sporveisfunksjonærers Forening har hatt årsmøtet og slo på stortromma for Fagforbundets barneby i Huambo i Angola. Foreningen bevilget 50.000 kr. til barnebyen. Forslaget ble enstemmig vedtatt.

14.02.2017 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 14.02.2017

Leder Morten A. Ulevik forteller at foreningen har trengt hjelp av Fagforbundet sentralt både faglig og økonomisk de siste årene og at Fagforbundet har stilt opp til de grader. Derfor er bevilgningen en takk til forbundet samtidig som barnebyen betyr mye for foreningen.

- Vi er stolte av barnebyen og av å være i et forbund som tar vare på de som trenger hjelp. Jeg blir rørt hver gang jeg hører innledninger om barnebyen til Fagforbundet, sier Morten A. Ulevik.

Foreningen har også gitt støtte til Syriahjelpen og til sykehusklovnene som gjør dagen til småbarn litt mer munter i en alvorlig hverdag, i tillegg til tilskudd til trikken i Bergen hvor foreningens historie startet med i 1909.

Vi takker for det sjenerøse bidraget og kan forsikre at det kommer godt med.