Ny barnebykontakt i Møre og Romsdal

Kristine Brevik er ny barnebykontakt for Fagforbundet Møre og Romsdal

Kristine Brevik gleder seg til jobben som ny barnebykontakt i Fagforbundet Møre og Romsdal.

06.04.2017 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 06.04.2017

Kristine er leder for seksjon kirke, kultur og oppvekst i fylket og hun forteller at hun alltid har vært fascinert av barnebyen vår.

- Veldedighetsarbeid og det å hjelpe barn er noe som ligger mitt hjerte veldig nært. Jeg har jobbet i barnehage i 19 år og barns oppvekstvillkår brenner jeg sterkt for. Barn skal ha en mulighet i oppveksten uansett hvilket land en vokser opp i. Gjennom det å bli barnebykontakt får jeg muligheten til å være med å gjøre en forskjell både for barn og voksne i barnebyen. Jeg vil spre budskapet om den gode jobben Fagforbundet gjør i Huambo. Jeg skal sette barnebyen på dagsorden i alle sammenhenger som Fagforbundet Møre og Romsdal er med i og skaffe mange flere giver, sier Kristine entusiastisk.

Fylket har i dag 218 faste givere. Foreningene Fagforbundet Storfjord ligger på topp med 18 faste givere, fulgt av Fagforbundet Kristiansund og Fagforbundet Sula med 17 hver.

Fagforbundet Møre og Romsdal har sammen med Fagforbundet Sogn og Fjordane ansvar for et av familiehusene i barnebyen. Det er 8 barn i huset sammen med SOS-mor Cicilia. Ungene er fra 3 til 16 år.

Vi ønsker henne velkommen og takker tidligere barnebykontakt Carita Naas for jobben hun har gjort.