Ny barnebykontakt i Fagforbundet Oppland

Henning Engeskaug Karlsen barnebykontakt i Fagforbundet Oppland er klar til å verve flere til Fagforbundets barneby. (Foto: Fagforbundet)

Nyutvalgt leder i ungdomsutvalget i Oppland, Henning Engeskaug Karlsen, har tatt i mot stafettpinnen fra tidligere leder i utvalget, Olav Aannerud Bjørseth.

24.04.2017 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 25.04.2017

Henning opplever at barnebyen er solidaritet i praksis og ser fram til å lære både av tidligere barnebykontakt og fylkene som gjør det bra på vervestatistikkene. Fagforbundet Oppland har kun 63 faste bidragsytere og dette har Henning tenkt å gjøre noe med.  Han ønsker å kunne få snakke om barnebyen på alle møtearenaer rundt omkring i fylket.

Fagforbundet Oppland har ansvar for et av familiehusene i barnebyen sammen med Fagforbundet Vest-Agder. SOS-mor Felicia tar vare på 10 barn i alderen 7- 16 år. Ungene er opptatt av Norge og spesielt hvordan vinteren påvirker livene våre.

Vi ønsker Henning lykke til og takker Olav for godt arbeid.