Flest barnebybidragsytere i Fagforbundet Troms

Tromsungene er en glad og livlig gjeng. Her er ni av dem, mens to av dem var på skolen. (Foto: Emma With)

Fagforbundet Troms økte med 13 nye bidragsytere og topper dermed aprilstatistikken for faste bidragsytere. Fagforbundet Oslo kom rett bak med 12 nye.

04.05.2017 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 05.05.2017

Flere resultater for fylkene og fagforeningene finner du i statistikken.

Fagforbundet Troms er det fylke som har flest faste bidragsytere til Fagforbundets barneby. Fylket har nå hele 580 bidragsytere som betaler inn hver måned.

Fylket har ansvar for ett av familiehusene i barnebyen.  Det bor 11 barn i Tromshuset og SOS-mor heter Raquel. I denne familien er det flere av ungene, både gutter og jenter, som ønsker å bli politi. Andre yrkesønsker er lege, lærer, dommer og pilot. En av ungene vet ikke helt hva han vil bli, men han vil bruke en del av lønna si til å hjelpe andre for han synes det er viktig at alle kan føle seg trygge.

Ved spørsmål om hva ungene vil gjøre dersom de fikk være president i Angola en dag, kommer svarene raskt. De vil bygge flere skoler, bygge to SOS-barnebyer i hver provins og skape et rettferdig samfunn.