Fagforbundet Troms har passert 600 bidragsytere

Barnebyleder Pinto Vunge ser fram til å besøke Norge i september.

Hjertet for Fagforbundets SOS-barneby banker ekstra mye i Troms. Med 12 nye faste bidragsytere har fylket nå hele 601 som støtter barnebyen hver måned. Fagforbundet Troms har invitert barnebyleder Pinto til fylkets barnebysamling i Tromsø i september i anledning Pintos besøk til Fagforbundets landsstyremøtet.

07.09.2017 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 07.09.2017

Fagforbundet Troms har nå 14 barnebykontakter ute i lokale fagforeninger. De gode ververesultatene kommer til å bli feiret samtidig som barnebykontaktene i fagforeningene får lære mer om hverdagen i familiehusene og barnebyens omfattende arbeid blant foreldreløse og sårbare barn i flere landsbyer i Huambo-området. Pinto kommer også å få oppleve hva Tromsø har å by på av severdigheter. Barnebykontakt Espen Sørensen krysser fingrene for at det nordlyset som nå har svevet over byen vil fortsette slik at barnebylederen får en opplevelse han aldri vil glemme og han kan fortelle videre til ungene våre i Huambo.

Auguststatistikken viser resultatene for fylkene og alle fagforeningene som har faste bidragsytere til barnebyen.