Fagforbundet Østfold vervet flest bidragsytere til barnebyen

"Winnie" (17) i Østfoldhuset drømmer om å bli sykepleier og åpne egen klinikk.

"Winnie" (17) i Østfoldhuset drømmer om å bli sykepleier og åpne egen klinikk. (Foto: Turid Weisser)

Novemberstatistikken er hyggelig lesning for Fagforbundet Østfold og forbundsregionens barnebykontakt Ruth Thomsen. Da Ruth ble barnebykontakt i sommer satt hun seg som mål å få slutt på synkende tall. Nå går pilen oppover og et glødende engasjement gir frukter - 11 nye aktiv betalende bidragsytere gir totalt 285 som gir til barnebyen hver måned.

07.12.2017 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 07.12.2017

Men barnebykontakten gir seg ikke med det. Sammen med barnebykontakten i Fagforbundet Fredrikstad, Lisbeth Kristiansen, har de satt seg som mål at

Fagforbundet Østfold skal ha 300 faste bidragsytere innen representantskapsmøte i 2018. Dersom de når målet har de lovet å stille opp i Sentrumsløpet i Oslo i april.

Fagforbundet Østfold holdt barnebymesse i november og fikk inn 27 000 kroner til barnebyen. Det var ny rekord,

Se antall bidragsytere i de øvrige forbundsregionene i statistikken.