Barnebykontakt Kristine Lie Brevik holder ord!

Kristine Brevik er ny barnebykontakt for Fagforbundet Møre og Romsdal

Da Kristine Lie Brevik ble barnebykontakt for Fagforbundet Møre og Romsdal i april i fjor, var det med pågangsmot og iver. Forbundsregionen hadde da 218 faste givere.

07.02.2018 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 07.02.2018

Kristine har stått på som hun lovet. I januar toppet Fagforbundet Møre og Romsdal januar-statistikken med hele 16 nye faste givere og har dermed økt antall bidragsytere til 232.

Den flotte økningen har kommet med systematisk jobbing med å sette barnebyen på dagsorden, men også med mer impulsive stunt som å love å løpe en etappe (21 km) i Birken dersom fagforeningene klarer å verve 25 nye faste givere innen utgangen av januar. Konkurranseinstinktet ble vekket etter at Henning Karlsen, barnebykontakt i Fagforbundet Oppland utfordret sin forbundsregion til å få 15 nye bidragsytere til barnebyen. Om de klarer det skal han skal gå en etappe på ski i Birken.

Det er tydelig at det er mange som ønsker å se sin barnebykontakt komme ut av komfortsone og utfolde seg i sportslige aktiviteter. Henning Karlsen mener at det opplagt har med å gjøre at ingen har sett han med ski på beina de siste årene. Han ligger nå i hard trening og ymter på at han har blitt bitt av basillen. Fagforbundet Oppland toppet statistikken i desember, og i januar deler forbundsregionen andre plassen (10 nye bidragsytere) med Fagforbundet Østfold som også har kommet med en utfordring. Barnebykontakt Ruth Thomsen og Lisbeth Kristiansen, barnebykontakt i Fagforbundet Fredrikstad har satt seg mål at Fagforbundet Østfold skal ha 300 faste bidragsytere innen representantskapsmøtet i 2018. Blir målet nådd skal de løpe Sentrumsløpet i Oslo i april.

Spørsmålet blir nå om det er utfordringer og konkurranseinstinkt som skal til for å nå toppen av de månedlige vervestatistikkene. Vi gratulerer Kristine, Henning og Ruth.

Statistikken for januar 2018.