Fagforbundet Møre og Romsdal verver på nytt flest bidragsytere

SOS-mor Cicilia og barna i Møre og Romsdal/Sogn og Fjordane-huset gleder seg til besøk. (Foto: Emma With)

I januar hadde Fagforbundet Møre og Romsdal all grunn til å smile. De toppet statistikken for flest nye bidragsytere til Fagforbundets barneby i Huambo. Nå har de klart det igjen. Med en økning på 12 faste bidragsytere i mars, klarte de en knepen seier over Troms som hadde en økning på 11.

06.04.2018 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 06.04.2018

Barnebykontakt Kristine Lie Brevik har stått på for å inspirere flere til å verve seg. Hun har blant annet lovet å løpe en etappe i Birken i sommer om medlemmer og tillitsvalgte trådde til å vervet seg.

Kristine har også en annen grunn til å være strålende fornøyd. Til høsten deltar hun på delegasjonsreise til barnebyen hvor hun kommer til å møte SOS-mor Cicilia og barna i Møre og Romsdal/ Sogn og Fjordane-huset.

- Jeg storgleder meg og har allerede sommerfugler i magen. Det blir spennende å møte Cicilia og ungene, men jeg er også spent på å besøke barnehagen i Barnebyen. Jeg jobber selv i barnehage, og jeg vet at SOS-Huambo driver barnehagen vår på barnas premisser. Jeg gleder meg til å se hvordan de gjør det kontra hvordan vi gjør det i Norge. Og så er det vaffelfesten som barnebykontaktene har ansvar for! Det blir utrolig moro å arrangere aktiviteter for barna, sier Kristine.

Marsstatistikken.