Fagforbundet Finnmark er stolt støttespiller til barnebyen

SOS-mor Deborah sammen med sitt SOS-barnebarn.

SOS-mor Deborah sammen med sitt SOS-barnebarn. (Foto: Turid Weisser)

Junistatistikken for barnebyen viser at Fagforbundet Finnmark vervet flest bidragsytere til Fagforbundets SOS-barneby i juni og topper halvårsoversikten sammen med Fagforbundet Møre og Romsdal.

04.07.2018 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 04.07.2018

I alt har det vært en økning på 54 i antallet betalende bidragsytere det siste halvåret, og det er nå totalt 5469 som støtter barnebyen hver måned.

Se hele junistatistikken for å se resultatene for alle forbundsregionene og fagforeningene.

Finnmarkshuset i barnebyen består av SOS-mor Deborah og ti barn hvorav en har allerede begynt på voksenlivet og flyttet ut.  Deborah har et unikt engasjement for barn og inspirerer barna med sitt smittende humør, sang, dans og lekenhet. Hun er opptatt at alle ungene skal få seg en utdannelse, og dette er en familie med yrkesplaner rede.  Eldstejenta vil bli petroleumsingeniør og eldstegutten vil bli lærer eller elektroingeniør. Mens den yngste har talent i design og vil bli stylist. Hun elsker å pynte seg og det er ikke få kjoler hun har tegnet som kanskje en dag kan ses på catwalken.

Alle barna og ungdommene i Finnmarkshuset er glade for å kunne gå på skole og de liker å gjøre lekser. De hjelper gjerne hverandre om noen står fast. Fritidssyslene er dans og fotball.