Mellomoppgjøret 2019: Godt resultat i Oslo kommune

Deler av KAHs forhandlingsdelegasjon: f.v.: Per Egil Johansen, Roger Dehlin og Stein Olav Ringen (Foto: Bjørn Lodve Wikstrøm / Fagforbundet Oslo)

Det ble enighet mellom partene i mellomoppgjøret, med et godt resultat for våre medlemmer. – Vi er godt fornøyde med et kronetillegg på minimum 12 000 kroner, sier Roger Dehlin, leder av Fagforbundet Oslo.

30.04.2019 av Steinar Ottesen
Sist oppdatert: 07.05.2019

KAH, som er den forhandlingssammenslutningen i Oslo kommune Fagforbundet er en del av, har kommet til enighet med Oslo kommune. Mellomoppgjøret er dermed avsluttet og avtalen er signert. Resultatet innebærer at ansatte i Oslo kommune får et tillegg på 2,62 prosent, men minimum 12 000 kroner.

– Dette er et solid mellomoppgjør for alle våre medlemmer. Vi er fornøyd med et kronetillegg på minimum 12 000 kroner, selv om kravet vårt i utgangspunktet var et flatt kronetillegg til alle, sier Roger Dehlin, som er leder av Fagforbundet Oslo.

Høyere tillegg uten lokale forhandlinger

– Det er også en seier for våre medlemmer at det ikke er satt av penger til lokale forhandlinger eller sentrale justeringer, avslutter Dehlin.

Resultatet gjør at kronebeløpet som nå er lagt på lønnstabellen er betydelig høyere enn det ellers hadde blitt.

Akademikerne har forkastet Oslo kommunes tilbud. Øvrige hovedsammenslutninger har akseptert tilbudet.