Grenlandssamarbeidet er Årets arkiv 2017!

Stein Guldbrandsen. Leder Seksjon samferdsel og teknisk (SST)

Stein Guldbrandsen. Leder Seksjon samferdsel og teknisk (SST) (Foto: Trond Isaksen/Fagforbundet)

Norsk arkivråd delte 18. oktober ut prisen for Årets arkiv 2017 til Grenlandssamarbeidet.

27.10.2017 av Martin Eidissen
Sist oppdatert: 08.04.2021

Virksomhetsleder i Bamble kommune, Anne Marie Eliassen (til venstre) og kommunearkivar i Porsgrunn kommune Dubravko Bikic (til høyre) mottok prisen på vegne av Grenlandssamarbeidet. Jurymedlem Svein Harberg (i midten), stortingsrepresentant for Høyre i Aust-Agder og leder av familie- og kulturkomiteen (2013-2017), overrakk prisen.

Bikic er ett av seks medlemmer i Fagforbundets arkivfaggruppe, og nyvalgt 1. vara i det sentrale styret i Seksjon kontor og administrasjon i Fagforbundet. Han uttaler at "dette er spesielt moro for alle arkivfaggruppa".

Nyheten ble først publisert på Norsk arkivråds nettsiderHer kan du også lese juryens begrunnelse.