Godt oppgjør for KS Bedrift

Nestleder i Fagforbundet, Odd Haldgeir Larsen

Nestleder i Fagforbundet, Odd Haldgeir Larsen (Foto: Fagforbundet)

Lønnsoppgjøret for konkurranseutsatte bedrifter i KS kom i havn i natt. Det ble et generelt tillegg på 9.800 kroner.

09.05.2018 av Informasjonsavdelingen
Sist oppdatert: 25.10.2018

- Fagforbundet er fornøyd med at det generelle tillegget gis i kroner og ikke prosent. Det er en prinsippsak for oss, sier nestleder i Fagforbundet Odd Haldgeir Larsen som forhandlet på vegne av omlag 1.700 medlemmer i avtaleområdet.

Garantilønningene heves med et tilsvarende beløp som det generelle tillegget.

Det ble også enighet om:

• Arbeidstakere med 20 års ansiennitet eller mer skal ikke ha en lavere grunnlønn enn 400.000 kroner i 100 prosent stilling.

• Lørdags- og søndagstillegget økes fra minst 52,50 kroner per time til minst 55 kroner.

• Kvelds- og nattillegget blir på 59 kroner per time for alle. Det betyr en økning på opp til 12 kroner for de lavest lønte i avtaleområdet.

Økonomien gjelder fra 1. mai 2018.

Bruk stemmeretten din! Frist uravstemning 5. juni.

Informasjonsplakat som du kan henge opp på arbeidsplassen din

Enighetsprotokoll