Det siste fra Allergikokken!

(Foto: www.allergikokken.no)

Nå har våren kommet med stormskritt, og optimister forsøker seg allerede på grilling og utecafé, til tross for at det ikke er mange uker siden snøen lå fint ut over store deler av Norge. Her ser dere hva vi i Allergikokken har holdt på med.

29.04.2010 av Nyima Cham
Sist oppdatert: 29.04.2010

Kaken

Nå nærmer det seg lansering av vår sjokoladekake. Kaken skal først ”på prøve” i Mega- og Obs-butikker i Rogaland, og etterpå skal vi vurdere salg i resten av landet. Dette er en herlig nyhet for b. la. gluten-, melke- og eggeallergikere, så gled dere! Kaken er kjempegod og har fått veldig gode kritikker. Etter det vi vet kan dette være den første butikk-solgte kaken i verden som er laget helt uten melk, egg, gluten, hvete, soya og nøtter!

Siste nytt om kaken er at vi har slitt med ingrediensene i forhold til soyaallergi. Margarinen vi har brukt inneholder ørsmå sporstoffer soyalecithin, og selv om soyaallergikere kan spise dette uten problemer, er det selvfølgelig lover fra Mattilsynet vi må følge. Vi har nå endelig funnet en margarin som fungerer godt og som er helt uten melk og soya. Dette betyr at emballasjen nå kan gå i trykken. Lurer du på hvor og når du kan få tak i kaken? Følg med på vår Facebookside, der legges det kontinuerlig ut den nyeste informasjonen om kaken.