Norgesmestere fra Fagforbundet

Norgesmesterne i institusjonskokk 2011 sammen med andre Fagforbundet-medlemmer. Fra venstre: Eirik, Linda Holtan, Siri Djupvik, Hjørdis Finnerud, Maja Nilsen, Christian Andersen Holden, Liv Sandengen, Maren, Dag Rasmussen, John Egil Kvamsø, Bjørg Anette Brenna og Torill Herigstad. (Foto: Anders Hamre Sveen)

To Fagforbundet-medlemmer vant NM i institusjonskokk under Smak-messa på Norges Varemesse i Lillestrøm, den 9. februar 2011.

09.02.2011 av Anders Hamre Sveen
Sist oppdatert: 15.02.2011

Fagforbundet-medlemmene Christian Andersen Holden og DagRasmussen vant NM i institusjonskokk 2011 undermatomsorgsdagen på SMAK-messa i Norges Varemesse iLillestrøm, den 9. februar.

De utgjorde ett av seks lag som deltok i NM i institusjonskokk.De er begge ansatt ved Kongsberg sykehus, Vestre Viken HF. En rekkekolleger og Fagforbundet-medlemmer hadde kommet tilLillestrøm for å heie på dem.

Sliten og fornøyd
Alle kokkelagenehadde laget både lunsj, middag og dessert i flere timer.

– Jeg er veldig sliten, sa Christian Andersen,før han fikk vite at dommerne avgjorde at han og partnerenhadde vunnet NM i institusjonskokk.

– Dette er helt fantastisk, sa en smilende Dag Rasmussenetter at medaljene, diplomet, pengepremien og blomstene hadde blittdelt ut.

Rasmussen er institusjonskokk, mens Holden både harfagbrev som restaurantkokk og servitør. Holden hartidligere deltatt i NM og fikk sølv for innsatsen i2005.

Gull i NM for institusjonskokker (FriFagbevegelse)

Christian Andersen Holden og Dag Rasmussen vant NM i institusjonskokk 2011.
Mat tilberedt under NM i institusjonskokk 2011.
Christian Anders Holden tilberede mat under NM i institusjonskokk 2011.