HACCP – Hygieneregelverk for alle som håndterer mat

Fagakademiet inviterer til kurs. Thon Hotel Bergen Airport 15.-16.06.11 og Quality Airport Hotel, Stavanger 28.-29.06.11.

23.05.2011 av Hermann Albert
Sist oppdatert: 23.05.2011

HACCP inngår i krav til regelverket for alle næringsmiddelvirksomheter unntatt primærleddet, og alle berørte er derfor pålagt å sette seg inn i dette.

- For alle som håndterer mat profesjonelt er det av helt avgjørende betydning at maten ikke påfører sykdom hos dem som spiser den. Ved bruk av HACCP kan du på en systematisk og analytisk måte forebygge at noe går galt. HACCP består av sju prinsipper der det legges vekt på å identifisere faktorer for risiko og deretter finne egnede kritiske kontrollpunkter

For hvem:

Ledere og ansatte innen mathåndtering; Kantine, storkjøkken og institusjoner

Kursets formål

Deltakerne skal bli i stand til å innføre HACCP-metodikk på egen arbeidsplass. De nye kravene som Hygienepakken stiller, innebærer at HACCP er noe alle innen mathåndtering må forholde seg til.

Dato

Påmeldingsfrist

Thon Hotel Bergen Airport

15.-16.06.11

Kr. 5300,-

09:30-16:00

09:00-15:30

23.05.2011

Quality Airport Hotel, Stavanger

28.-29.06.11

Kr. 5300,-

09:30-16:00

09:00-15:30

8.06.2011

Pris er inkludert kursmateriell og helpensjon med overnatting i enkeltrom. Dersom man ikke ønsker overnatting vil prisen være kr 4500,-.