Bli kjent med en barne- og ungdomsarbeider!

Vanessa Riviere, leder for yrkesseksjonen kirke, kultur og oppvekst i Fagforbundet Oslo (Foto: Fagforbundet)

Yrkesseksjonen kirke, kultur og oppvekst har tatt en prat med barne- og ungdomsarbeider i Oslo kommune, Vanessa Riviere.

09.08.2019 av Renate Tårnes
Sist oppdatert: 03.09.2019

I Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst utarbeides faglige tilbud til medlemmene innenfor kirke, kultur og oppvekst. Seksjonen samarbeider med, og påvirker myndighetene i politiske beslutning på yrkesfaglige områder.

Vi ønsker fremover å vise frem de ulike yrkesgruppene vi jobber for. I hvert nyhetsbrev vil du kunne lese mer om medlemmer og tillitsvalgtes både gleder og utfordringer i sitt yrke.

Til dette nyhetsbrevet har vi snakket med Vanessa Riviere, barne- og ungdomsarbeider i Oslo Kommune.

1. Hva er det som gleder deg mest i arbeidshverdagen som baseleder ved AKS/SFO?

Det jeg liker best er å være sammen med barna i ulike aktiviteter. Planlegge og gjennomføre aktiviteter sammen med barnegruppen.

2. Hva er den største utfordringen du ser innenfor ditt yrke?

Den største utfordringen er å ha nok tid til være sammen med barna, slik at jeg kan se hvert enkelt barn og gi de den oppmerksomhet de trenger. Det er viktig at barna opplever at de blir sett, og at de bli inkludert av oss voksne som jobber i AKS/SFO. Da trenger vi flere voksne som er sammen med barna.

3. Hva er viktigst for deg når du skal gå å stemme ved årets kommune og fylkestingsvalg?

Jeg håper at de som ønsker å bli lokalpolitikere ser på AKS/SFO-tilbudet som en viktig bidragsyter for oppvekstsektoren. AKS/SFO må komme på dagsorden når vi diskuterer kvalitet i oppvekstsektoren.

Takk til Vanessa for praten!