Kveldskafé: Tilhørighet - ulike sammen

Barn er nysgjerrige og ser verden med nye øyne!

Barn er nysgjerrige og ser verden med nye øyne! (Foto: Barnehagedagen / Jan Lillehamre)

Mandag 9. mars kl. 18.00 inviterer Fagforbundet, Utdanningsforbundet og Foreldreutvalget for barnehager til kveldskafé i forbindelse med Barnehagedagen. Arrangementet er på Lærernes hus i Oslo, men du kan se hele på nett.

05.03.2020 av Renate Tårnes
Sist oppdatert: 02.04.2020

Temaet for kveldskafeen er «Tilhørighet – ulike sammen». Vi har invitert Anne-Linn Bang, Anne Greve, og Sunniva Hall Jarmann til å komme med sine innspill på temaet.

Seminaret er gratis og åpent for alle, og om du ikke er i Oslo kan du se det hele på video. Ta gjerne initiativ til å samle kolleger, fagforeninga eller de andre organisasjonene for å se det sammen.

Møteleder: Lou Cathrin Norreen, seniorrådgier i FUB.

Innledninger ved May-Britt Sundal fra Fagforbundet, Einar Olav Larsen fra FUB og Steffen Handal fra Utdanningsforbundet.

Anerkjennelse av ulikhet som utgangspunkt for fellesskap og tilhørighet
Anne Greve, professor i barnehagepedagogikk, OsloMet

Å skape tilhørighet for barn på tvers av ulike kulturer og språk i barnehagen
Anne-Linn Bang, spaltist og barnehagelærer