Fått e-post med spørsmål om heltid/deltid fra FAFO?

Illustrasjonsfoto.

Illustrasjonsfoto. (Foto: Birgit Dannenberg)

Siden 19. mars har forskningsstiftelsen FAFO hatt ute en kartlegging blant Fagforbundets medlemmer om hvordan de ønsker å jobbe - heltid eller deltid. 43 000 medlemmer har fått e-post med spørsmål, men få har svart.

01.04.2019 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 05.04.2019

Fagforbundet jobber for at flere kommunalt ansatte skal kunne få jobbe heltid eller i store deltidsstillinger dersom de ønsker det. I den forbindelse har Fagforbundet bedt Forskningsstiftelsen Fafo om å kartlegge medlemmenes arbeidstidsønsker og synspunkter på arbeidsbelastninger og tjenestene.

Undersøkelsen går til et utvalg medlemmer som jobber på steder der det ofte er mye deltid. E-postene har tittel "Heltidsundersøkelsen" eller "Fagforbundets arbeidstidsundersøkelse" og har gått ut til rundt 43 000 medlemmer.

Trenger flere svar

– Hittil har det kommet inn litt for få svar, sier Anne Green Nilsen i Fagforbundets politiske ledelse.

Fagforbundet håper nå at alle kan sjekke e-posten sin og svare til FAFO.

– Jeg vil oppfordre medlemmer som har fått tilsendt undersøkelsen om å svare på den. Alles svar er viktige, enten du ønsker å redusere, øke eller beholde den stillingsstørrelsen du har, sier Anne Green Nilsen i Fagforbundets arbeidsutvalg.