Ti tips til hundreårsmarkering

10 forslag til hvordan du enkelt kan markere at Fagforbundet feirer 100 år. Triks nummer en er å bruke noen minutter ved hvert arrangement dere har i året som kommer til å spre informasjon og engasjement rundt vår hundreårige historie.

13.02.2020 av Ellisiv Solskinnsbakk
Sist oppdatert: 02.03.2020

1. Start et medlemsmøte ved å bruke syv minutter på denne filmen!

2. Samarbeid med et historielag om «Før og nå» i arbeidslivet. Ta kontakt med veteranene i fagforeninga som kan fortelle om historien til Fagforbundet lokalt og inviter medlemmene inn til et medlemsmøte. Kanskje det også kan være et kulturelt program med et band, teater- eller dansegruppe?

3. En yrkesgruppe byr en annen på kake/feiring for å lære om hverandres arbeidshverdag. Utfordre to yrkesgrupper som vil bli bedre kjent og på den måten vis frem bredden i yrkesgruppene Fagforbundet organiserer.

4. Få en brannmann til å lese rannmann Sam, på biblioteket eller i barnehagen.

5. Arbeidsplassbesøk! Bestill sjokolade og andre produkter inne på nettbutikken