Fagforbundet støtter Pride 2020

Bilde 455

Årets Pride blir digital. Siden det ikke er mulig å delta fysisk blir digital støtte desto mer viktig. Derfor har Fagforbundet endret profilbildet på Facebook ut juni. Vi oppfordrer fagforeningene, de tillitsvalgte og medlemmene å laste ned vår prideramme og vise sin støtte. Fagforbundet har også en egen pridelogo.

09.06.2020 av Marianne Billing
Sist oppdatert: 23.06.2020

Juni er Pride-måneden, og selv om Oslo Pride må avlyse som fysisk festival i 2020, betyr ikke det at det ikke blir Pride! Pride er så mye mer enn folkefest og festival; Pride er en bevegelse som gjør verden til et bedre sted.

Oslo Pride 2020 blir digital. Vi i Fagforbundet hadde gledet oss til å gå i paraden. Siden det ikke er mulig blir digital støtte desto mer viktig.

Fagforbundet startet med å endre profilbildet vårt ut juni. Alle som vil kan legge til vår prideramme og vise sin støtte.

Vi har også laget en prideplakat som kan deles i sosiale medier.

Vi har også en egen pridelogo. Den og andre logoer kan også lastes ned fra nettsiden

Paradeshow og livesendinger

Og vi gleder oss til å delta videre i den digitale feiringen! Det blir paradeshow og livesendinger. LO har i samarbeid med forbundene laget innslag til den digitale pride paraden 27. juni.

Ønsker du å støtte Oslo Pride? På støttpride.no har du mulighet til å kjøpe flere støtteprodukter og gi et økonomisk bidrag til Oslo Pride. Du kan også vise din støtte i sosiale medier med emneknaggen #støttpride og #oslopride2020

Fra 19. til 28. juni viser Oslo Pride livesendinger, talkshow og det nye formatet Pride Talks – som skal være korte og aktuelle foredrag/talks med spennende temaer og historier. Fagforbundet vil heise regnbueflagget på hovedkontoret i Oslo hele uka.