Tillitsvalgtuka er i gang!

Som tillitsvalgt i Fagforbundet er du i godt selskap.

Som tillitsvalgt i Fagforbundet er du i godt selskap. (Foto: Fagforbundet / Birgit Dannenberg)

Noen har lagt hemmelige planer og gleder seg til å overraske både medlemmer og tillitsvalgte med påskjønnelser av ymse slag. Andre, som Fagforbundet Farsund, inviterer til quiz, sosialt samvær, god mat og felles visning av Harald Eia-programmet. Alt innenfor smittevernreglene selvsagt.

26.10.2020 av Marianne Billing
Sist oppdatert: 28.10.2020

– Dette året har jo vært veldig spesielt i forbindelse med covid 19. Vi skal være på Farsund Fjordhotell, der er det nok plass til oss alle og vi kan være trygg på at smitteverntiltakene er i orden, forteller leder i Fagforbundet Farsund, Anita Strøm.

Det vil også bli utdelt gave til alle tillitsvalgte.

– Vi bruker tillitsvalgtuka til å sette pris på de tillitsvalgte og den jobben de gjør ute på arbeidsplassene. Men det er også viktig å huske på å inkludere tillitsvalgte i egen organisasjon, sier Strøm.

Slik får du sett Harald Eia-programmet  «Mysteriet med Fagforbundet og Norges utrolige suksess»

Alle tillitsvalgte vil på forhånd motta en SMS/e-post med tilgangsinfo.

Programmet blir lagt ut på ettermiddagen fredag 30. oktober og vil være tilgjengelig for Fagforbundets tillitsvalgte til og med søndag 1. november (altså ut dagen søndag).

Lager filmsnutter med tillitsvalgte

– Vi tenker å lage videosnutter med tillitsvalgte som forteller litt om rollen sin ut på arbeidsplassen. Videre tenker vi å publisere en snutt på facebook for hver dag og en samlefilm av disse på slutten av uka. Vi håper dette motiverer til å få flere til å ta på seg rollen, forteller Sonia Tangen, leder i Fagforbundet Trondheim.

Gleder seg til å overraske

Og angående hemmelige planer: En fagforening har kjøpt inn sekker til alle yrkesaktive medlemmer hvor de legger med matpakke med rundstykke, frukt og juice. Ved arbeidsdagens start skal de reise rundt for å gi medlemmene denne påskjønnelsen. Både styret og plasstillisvalgte er med og bidrar slik at de når alle i løpet av uka.

– Alt er hemmelig og ingen medlemmer vet noe om dette. Vi gleder oss til å overraske dem, sier fagforeningslederen.