Fagdager arkiv 2018 skapte stort engasjement

pdf.gif

5. og 6. september arrangerte Fagforbundet to-dagerskonferansen "fagdager arkiv" for 11. år på rad. Den nye personvernforordningen fikk selvsagt en del oppmerksomhet, men også andre viktige temaer ble tatt opp.

13.09.2018 av Martin Raaen Eidissen
Sist oppdatert: 02.10.2018

Dubravko Bikic, leder for faggruppe arkiv og 1. vara i styret i Fagforbundets Yrkesseksjon kontor og administrasjon, åpnet konferansen for en nesten fullsatt sal onsdag 5. september. I løpet av fagdagene fikk vi blant annet innlegg om eInnsyn, internkontroll, utfordringer med å etterprøve saker grunnet manglende dokumentasjon, teknologiske forutsetninger for vellykede kommunesammenslåinger, nye bevaringsregler for pasientarkiver og en innføring både i selve den nye personvernforordningen og litt senere hvordan forordningen kan bli mer forståelig.

Omtrent 80 deltakere hadde funnet veien til årets fagdager, og tilbakemeldingene fra konferansen har vært gjennomgående positive. Vi håper så mange som mulig av deltakerne ønsker å komme tilbake også til neste års fagdager, og setter stor pris på tilbakemeldinger på årets konferanse og eventuelle temaønsker for neste års fagdager.

Var du deltaker på konferansen og har et ønske om å komme med en tilbakemelding? Eller kunne du kanskje ikke komme akkurat i år, men har innspill til hva slags temaer vi kan ta for oss på neste års fagdager? Trykker du her kommer du til et spørreskjema med 6 korte spørsmål, som gir oss bedre innsikt i hvordan akkurat du opplevde årets fagdager og/eller hvilke ønsker du har om veien framover.

Nederst i denne saken ligger for øvrig foilene fra innleggene som ble holdt under fagdagene, sortert på innledernes etternavn. Programmet for årets fagdager ligger også vedlagt.