Rune Eklund Breisnes

En sjelden hane i kurven: Han har vokst opp med to eldre søstre, studert kvinnestudier som eneste mann i klassen og brenner for likestilling. Det kan komme godt med som nestleder for ungdomsorganiseringa i et forbund hvor åtte av ti er kvinner.

17.10.2013 av Martine Grymyr
Sist oppdatert: 29.11.2013

– For seks år sida begynte eg å jobbe i eit bufellesskap i Bergen. Der hadde dei ein veldig god plasstillitsvald som var kjapt framme med verveblokka og ga beskjed om at der på bruket var alle  fagorganisert, fortel Rune Eklund Breisnes på klingande sognamål.

Derfra har 29-åringen klatret raskt oppover karrierestigen og under Fagforbundet Ungdoms landskonferanse 25. september ble han til stående applaus fra salen valgt til ny nestleder.

Men la oss gå tilbake til start i  Øvre Årdal i Sogn og Fjordane.

Interessene favner bredt

Her vokser Rune opp med mor, far og to eldre søstre. Øvre Årdal  er et industrisamfunn, hvor Hydro Aluminium er den største arbeidsplassen og arbeiderbevegelsen står fjellstøtt.

– 75 prosent av dei som bur der røyster Arbeidarpartiet og alle er fagorganiserte, sier Breisnes.

Altså var han godt kjent med fagbevegelsen før han selv tok steget inn. Og fra starten i bofellesskapet har han studert sosialantropologi, historie og sammenlignende politikk, og vært både ungdomstillitsvalgt i Hordaland og Palestina-ambassadør.

Ambassadør-jobben passet spesielt bra for den engasjerte nestlederen.

– Eg er opptatt av eit  bredt spekter av saker, men spesielt organisasjonsarbeid – og struktur, heiltid og internasjonal solidaritet. I fjor var eg i Gaza som Palestina-ambassadør, og det var utruleg sterkt og surrealistisk.  Sjølv om eg les mykje om ein situasjon, og sjølv om eg har vore der,  vil eg aldri heilt forstå kva dei går gjennom.

Overgangsfase

Nå er Breisnes på plass som nestleder i Fagforbundet Ungdom. Det betyr å flytte fra Bergen til Oslo og innta nytt kontor i Keysersgate 15.

– Det er mykje  pendling og litt rotete akkurat no.  Eg har jo vore med  sett i gang ein del ting i Hordaland som eg gjerne vil sjå avslutta. Samstundes er det mykje nytt å setja  seg inn i i Oslo.  Det er veldig annleis her inne  enn i fylket,  forklarer Breisnes, og avslutter: – Men eg er optimist på eigne vegne!