Vellykket messe

NKHF i Fagforbundet deltok med egen stand på Health & Beauty-messen på Lillestrøm i helgen.

16.02.2016 av Seksjon helse og sosial
Sist oppdatert: 21.10.2019

Mange hyggelige folk stakk innom for en prat da NKHF sto på stand under Health & Beauty-messen 12. og 13. februar. Flere valgte også å melde seg inn i Fagforbundet.

Lobna El-Masrouri holdt et innlegg om NKHFs arbeid under fagdagen fredag. - Det er viktig at vi står sammen om felles interesser, oppfordret Lobna. - NKHF i Fagforbundet er opptatt av å bedre lønn- og arbeidsvilkår for hudpleieyrket, og vi jobber for at også hudterapeueter skal kunne utføre behandlinger med laser og injeksjoner. Dette betyr at vi må kontakte myndighetene, og uten medlemmer i ryggen, kan det bli svært vanskelig å få gjennomslag for sakene vi mener er viktige for yrket vårt.

Hun oppfordrer alle som jobber med hudpleie som ansatt eller selvstendig til å melde seg inn i Fagforbundet. Der har NKHF nå fått nye muligheter gjennom et samhold med flere andre yrker. For eksempel deler frisøryrket og ulike helsefag mange av de samme utfordringene som hudpleieyrket. Felles utfordringer er blant annet tittelbruk og en ubeskyttet yrkestittel som hvem som helst kan bruke uten formell utdanning og kompetanse. Dette kan være både uoversiktlig og lite trygt for de som benytter seg av tilbudene i velværebransjen.

- Disse problemstillingene kan vi løse, men vi er helt avhengig av å stå sammen for å få det til, sier Lobna El-Masrouri. - Meld dere inn hvis dere ønsker å bidra i dette viktige arbeidet for yrket vårt. Du som hudpleier trenger NKHF, og NKHF trenger deg!

Se presentasjon

Følg oss på Facebook!