Mekling på overtid i bussbransjen (status klokka 06:00)

Arbeidstakersida hos riksmekler Nils Dalseide (t.v): Forhandlingsleder i Fagforbundet, Stein Guldbrandsen (nr. 2 fra høyre) (Foto: Ellisiv Solskinnsbakk)

Forhandlingsfristen gikk ut 4. mai ved midnatt. Vi holder deg oppdatert om utviklingen.

04.05.2016 av Informasjonsavdelingen
Sist oppdatert: 05.05.2016

Ny informasjon legges ut på fagforbundet.no straks det er noe mer å melde. Hvis ikke partene kommer til enighet, går i første omgang 1500 bussjåfører ut i streik fra torsdag.

Partene stod langt fra hverandre

17. april ble det brudd i lønnsforhandlinger i Bussbransjeavtalen og Funksjonæroverenskomsten (Nettbuss). Det var ikke bare på det rent økonomiske at forhandlingene ikke førte fram.

- Arbeidsgiversida (NHO Transport og Spekter, red.anm.) kom oss heller ikke i møte på viktige tekniske bestemmelser knyttet til blant annet pause ved personlige behov og tid til uttak og innsett av buss, sa Fagforbundets forhandlingsleder Stein Guldbrandsen, i forkant av meklinga.

Les mer: Bussavtalen til mekling - fare for streik (2. mai)

God stemning hos Fagforbundets forhandlingsdelegasjon ved oppstart hos Riksmekleren 3. mai: f.v Helge Sørli, Morten Ulevik, Ole Roger Berg, forhandlingsleder Stein Guldbrandsen, Ove Solberg, Lars Gundersen, Karianne Hansen-Heien, Rune Strauman. (Foto: Ellisiv Solskinnsbakkk)