Ingen streik i private sykehjem

Raymond Turøy, Fagforbundet er fornøyd med at det ikke ble konflikt i de private sykehjemmene i NHO-området (Foto: Fagforbundet)

Partene i meklingen for private sykehjem kom til enighet torsdag morgen. Dermed er det klart at det ikke blir streik.

20.10.2016 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 20.10.2016

– Vi har fått et akseptabelt resultat for sykehjemmene i NHO, sier Fagforbundets forhandlingsleder Raymond Turøy.

Resultatet innebærer at ansatte i sykehjemmene i NHO-området får ny minstelønn og et generelt tillegg på 2000.- kroner til alle i full stilling og forholdsvis til andre.

– Vi har fått solide påslag på minstelønnssatsene, et nytt seksårstrinn og et generelt tillegg til alle, sier Turøy

I tillegg til resultatet fra det sentrale oppgjøret, skal det gjennomføres lokale forhandlinger. Vi forventer at det samlede økonomiske resultatet vil bli på linje med resultatet i arbeidslivet for øvrig, Det sikrer våre medlemmer en fornuftig lønn, omtrent på nivå med tilsvarende virksomheter, sier Raymond Turøy som ledet forhandlingene for Fagforbundet.