Familieleir – moro fra morgen til kveld!

For sjette år på rad arrangerer Fagforbundet og Framfylkingen familieleir på Arbeiderbevegelsens folkehøgskole på Ringsaker. 60 barn og 53 voksne er med på fem dager med masse aktiviteter og hyggelig samvær.

02.08.2018 av Marianne Billing
Sist oppdatert: 21.08.2018

Barna deltar på sirkusskole, lager leiravis, spiller fotball og biljard, bader, baker, lager keramikk, er med på Framfylkingens olympiske familieleker, besøker Helgøya klatrepark og Hunderfossen Eventyrpark.

Marianne Billing

Dette er et rimelig og variert ferietilbud til Fagforbundets medlemmer, hvor glede og mestring står i sentrum.

Klatret i trollet

Vilde (9 år) er på sommerleir for første gang.

Les også: – Jeg klarte det veldig bra og fikk skryt

– Det aller morsomste var å besøke Hunderfossen. Der var det et stort troll man kunne klatre opp i. Og i Eventyrslottet var det veldig gøy å sitte i vogn fra rom til rom og høre på eventyr.

Vilde synes det er hyggelig å få nye venner.

– Vi lagde keramikkmasker og leirfigurer sammen som vi skal male i dag.

Marianne Billing

Blir stolte av seg selv

Astrid Mollerud fra organisasjonsavdelingen i Fagforbundet har vært med og arrangere sommerleir i fem år. Hun er administrasjonsanvarlig.

– Man treffer så mange hyggelige mennesker. Jeg liker å prate med folk og synes det er ekstra hyggelig når folk kommer innom leirkontoret og sier hei og gir meg en klem.

Astrid kaller seg for listefreak. Det er hun som passer på at alt går som det skal, og lager lister for å holde orden på alt og alle.

– Jeg blir ekstra glad når jeg ser at barna får til noe de ikke har fått til før. Et eksempel er klatreparken hvor folk kanskje gruer seg på forhånd, men med litt oppmuntring får det til og blir stolte av seg selv.