KreativOmsorg '09 - Velkommen til Bergen 22. - 23. april

For femte året på rad arrangeres KreativOmsorg. Denne gangen i Vestlandets hovedstad Bergen. Programmet for årets konferanse er vi sikker på vil gi alle deltakere ny inspirasjon, ideer og troen på at det nytter.

12.01.2009 av Hermann Albert
Sist oppdatert: 12.01.2009

KreativOmsorgKlukstuen

Vi skal denne gangen besøke BergenRøde Kors Sykehjem og deres Verdighetssenter. Her fårvi møte Stein og Bettina Husebø og høre og sehvorfor livet er så mye verd.

Vi får besøk avSåta bu- og servicesenter hvor de benytter sansehagen hverdag og hvor så og si alle er på tur en gang iuken.

Danseglede sitter ikke alltid bare i beina men ogsåi hjertet. Seniordans Norge vil gi oss et innblikk i en aktivitetsom både bidrar til fysisk og psykisk velvære, og ikkeminst en god porsjon glede.

Bedre trivsel, bedre resultater – musikk som metode/MarteMeo Musikk. Audun Myskja, Faglig leder for Senter for Livshjelp,overlege, spesialist i allmennmedisin. Har tretti årserfaring innen integrert medisin, og har arbeidet løpendemed vanlig medisin, terapeutisk berøring, terapeutiskstemmebruk og musikkterapi.

Tjærahågen bofellesskap er etspesialsykehjem for beboere med demenssykdom i Rana kommune. Dekommer og forteller om blant annet "Måltid – en viktigaktivitet på sykehjem".

Brukerråd, pårørende og venneforeninger.Inger Johanne Knudsen, nestleder i Norsk Pensjonistforbund ogsitter i eldrerådet i Bergen. Liv Hjort som representererLadegårdens venner kommer for å dele noen erfaringer ogtanker.

«De blå sokkene»Når institusjonen kommer inn i hjemmet. Mor ogsønn forteller om hverdagen i hjemmet – med allehjelperne. «En helt vanlig ungdom – med 10mødre.»

Musikk og utrykkende kunstterapi «En doft av en ton– En bild av en känsla» Birgitta Anderssonhar gjennomgått en fireårig musikkterapeutdanning vedMusikhögskolan i Stockholm, er fritidspedagog, kantor,musikkpedagog og er uttrykkende kunstterapeut.

Her finner du programmet for KreativOmsorg'09

Her finner du påmeldingsskjema.

Påmeldingsfristen er 14.mars. Vær rask - hvert år har vi måttesi nei til deltakere som har vært sent ute med sinpåmelding.

Velkommen til KreativOmsorg '09

hilsen