Nyheter

Helene Skeibrok, nestleder i Fagforbundet, Iren Luther og programleder Ingrid Wergeland.

Iren var hjelpepleier da hun tok sykepleierutdanning: - Jeg var mye forbanna

Iren Luther, leder for yrkesseksjonen helse og sosial i Fagforbundet hadde jobba femten år som hjelpepleier, da hun utdannet seg til sykepleier. Nå kjemper hun for at ingen skal oppleve det hun ble utsatt for.

Forhandlingsutvalget til Fagforbundet Teater og Scene.

Forhandlingene i Teateroverenskomsten fortsetter

Partene i Teateroverenskomsten har etter en lang dag og kveld med forhandlinger blitt enige om å ta pause i forhandlingene, og fortsette på et senere tidspunkt.

F.v: Jeanette Bjørnstøl Tashev, Helge Sørli, Vivian Jacobsen, Monica Syvertsen, Kaja Aga Gaarder , Fredrik Lygre, Ingunn Reistad Jacobsen, Terri-Leigh Skjæveland, Magnus Langstrand (Foto: Ingvild Hunsrød / Fagforbundet)

Brudd i forhandlingene for frisører

Fagforbundet og NHO Service og Handel har brutt lønnsforhandlingene for over 1200 frisører, og dette oppgjøret vil nå gå til mekling. Hvis ikke partene blir enige der, så er det fare for streik blant frisører.

Faksimile Klassekampen: To av Norges største organisasjoner, Fagforbundet og Naturvernforbundet, går sammen og ber MDG beholde formuesskatten.

Fagforbundet og Naturvernforbundet advarer mot å fjerne formuesskatten

Fagforbundets leder Mette Nord og Naturvernforbundets leder Truls Gulowsen advarer MDGs landsmøtedelegater å fjerne formuesskatten.

Brudd i forhandlingene Posten Bring Bildrift

Torsdag 2. mai kl 10 ble kravene levert. Rundt midnatt brøt Fagforbundet forhandlingene.

Nora Hagen i Fagforbundets forhandlingsavdelingen (til venstre) og Helene Skeibrok, nestleder i Fagforbundet.

Enighet om sosiale bestemmelser i sykehusene

Fagforbundet og Spekter helse er enige om å videreføre avtalen om sosiale bestemmelser. Det nedsettes partssammensatte grupper som arbeider videre med tema som ammefri og yrkesskade.

Geir Inge Kirkestuen, daglig leder i Bring Før7 og Cathrine Ertsås, nestleder i Fagforbundet Post og finans, signerer avtalen.

Enighet om lønnsoppgjøret for ansatte i Bring Før7

Fagforbundet Post og finans har framforhandla et godt resultat i årets hovedoppgjør.

Vant over omsorgsgigant - nå får de millionerstatning

I ukens episode av podkasten «Hele laget» møter du omsorgsarbeider Ken Schjøllert Mostue Rogstad, som er en av 184 saksøkere som har vunnet frem i kampen mot omsorgsgiganten Stendi.

Mette Nord, leder i Fagforbundet under KS-forhandlingene.

Enighet i kommuneoppgjøret – godt resultat for alle

Det er enighet i lønnsoppgjøret i kommunesektoren for LO Kommunes medlemmer. – Hele laget har fått et godt oppgjør, sier LO Kommunes leder, Mette Nord.