Forhandlingene i Teateroverenskomsten fortsetter

Forhandlingsutvalget til Fagforbundet Teater og Scene.

Forhandlingsutvalget til Fagforbundet Teater og Scene. (Foto: Fagforbundet Teater og Scene)

Partene i Teateroverenskomsten har etter en lang dag og kveld med forhandlinger blitt enige om å ta pause i forhandlingene, og fortsette på et senere tidspunkt.

08.05.2024 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 08.05.2024

Forhandlingene i Teateroverenskomsten startet formiddagen onsdag  8. mai med overlevering av krav fra forbundene Fagforbundet, NTL og Creo.

Partene så at det er behov for å avklare elementer i kravene og vil derfor bruke tid på dette. Dato for de videre forhandlingene er foreløpig ikke fastsatt.

Teateroverenskomsten består av 20 teatre og er den avtalen de fleste av medlemmene i Fagforbundet Teater og Scene går på. I hovedoppgjøret er tariffavtalen sagt opp og forhandles på nytt sammen med økonomi.