Fagforbundets uføre-, livs- og ulykkesforsikring

Familie, barn, mor, forsikring

Kreves ingen helseerklæring

Forsikringen gir erstatning ved uførhet, dødsfall samt ulykke og vil utbetales i tillegg til eksisterende ordninger gjennom arbeidsforhold og tariffavtaler. Det kreves ingen helseerklæring for å bli med i Fagforbundets uføre- livs- og ulykkesforsikring (tidligere kalt gruppeforsikring) når du melder deg inn i forbundet.

Forsikringen er spesielt tilrettelagt for Fagforbundets medlemmer og gir deg økt økonomisk trygghet om noe skulle skje deg eller din familie.

Kreves helseerklæring ved senere innmelding

Dersom man reserverer seg mot Fagforbundets uføre- livs- og ulykkesforsikring ved innmelding i Fagforbundet, men ombestemmer seg på et senere tidspunkt, kreves det helseerklæring. Nye yrkesaktive medlemmer trenger ikke å levere helseerklæring, men får tilbud i posten cirka 6 – 8 uker etter innmelding.

Hvem skal få utbetalt forsikringen?

Begunstigelse kan meldes digitalt. Det betyr at du velger hvem som skal motta forsikringssummen hvis du dør. Den begunstigede personen får utbetalt forsikringssummen, og kan bruke den til å betale for utgifter som gjelder din død, eller til å opprettholde sin egen økonomiske trygghet.

Faktaark om uføre-, livs- og ulykkesforsikring:

Fagforbundets uføre- livs- og ulykkesforsikring - produktark (pdf)

Information in English: About the insuranc (pdf)

Se flere medlemsfordeler fra LOfavør

lo favør logo beskj i topp og bunn