Nyhetsbrev ble medlemsmagnet

Vervehjelp: Tillitsvalgte bruker nyhetsbrevet til å verve nye medlemmer.

Vervehjelp: Tillitsvalgte bruker nyhetsbrevet til å verve nye medlemmer. (Foto: Skjermdump)

Det månedlige nyhetsbrevet fra Fagforbundet Innlandet gjør at nye melder seg inn.

25.04.2024 av Ingrid Wergeland
Sist oppdatert: 07.05.2024

– Tillitsvalgte forteller at de bruker nyhetsbrevet til å verve nye medlemmer, sier Annette Rud Jensen, administrasjonssekretær i Fagforbundet Innlandet.

– Folk har meldt overgang til oss fra konkurrerende forbund fordi de ser mangfoldet av tilbud vi har.

Annette Rud Jensen
Annette Rud Jensen (Foto: privat)

Hver måned sender Anette ut nyhetsbrev med oversikt over kurs, saker de har lykkes med og andre saker. Det har fungert mobiliserende. Flere melder seg på, og nye melder seg inn i Fagforbundet. Idéen kom tilfeldig da Annette gikk på kurs om sosiale medier for å lære å spre informasjon om fagforeningsarbeid.

– En på kurset fortalte at de hadde lykkes med nyhetsbrev, fordi det fungerte bra for å samle informasjon. I sosiale medier er det mye inntrykk og forskjellig, og du må skrolle for å finne fram, forteller hun.

– I sosiale medier er det lett å drukne i nyhetsstrømmen, fordi algoritmene ikke er på lag. Med nyhetsbrev vet vi at all informasjonen kommer rett i folks e-post, avslutter Annette.