Markering av kontoransattes dag

Kontoransatte ved Finnmark fylkeskommune i Vadsø feirer kontoransattes dag.

Kontoransatte ved Finnmark fylkeskommune i Vadsø feirer kontoransattes dag. (Foto: Sunniva Tønsberg Gaski)

Kontoransattes dag ble markert i hele landet forrige uke. For første gang ble årets kontoransatt kåret i anledning kontoransattes dag i Agder.

30.04.2024 av Martin Raaen Eidissen
Sist oppdatert: 30.04.2024

Forrige uke arrangerte Fagforbundet nasjonalt fagdagen "Fremtidens kontor" i Landsstyresalen ved Fagforbundets hovedkontor i Oslo. Den kan sees i opptak her: Fremtidens kontor (video)

Selve merkedagen for kontoransatte var lørdag 27. april. De fleste markerte derfor dagen på arbeidsplassene sine dagen i forveien.

Blant annet markerte de kontoransatte ved Finnmark fylkeskommune i Vadsø med noe godt å bite i i deres lokaler (se det øverste bildet).

Ingunn Tjorve er, sammen med en kollega som er sekretær på to ulike hus, den eneste kontoransatte på sykehjemmet der hun jobber. Hun ble overrasket med kake av Fagforbundet Haugesund og Utsira, og satt stor pris på oppmerksomheten hun fikk:

Ingunn Tjorve fikk utlevert kake av Fagforbundet Haugesund og Utsira i anledning kontoransattes dag (Foto: Ingunn Tjorve)

Første kåring av årets kontoransatt på kontoransattes dag i Agder

I Agder markerte de for første gang de kontoransattes dag ved å kåre årets kontoransatt samtidig.

Lillian Nyvoll Haagensen, ansatt ved Dokumentsenteret Lindesnes kommune, var den heldige utkårede. Lillian beskrives som en som tør å ta opp saker som dukker opp i arbeidshverdagen, er ærlig og engasjert i jobben, har yrkesstolthet og prater om jobben med andre. Hun er ikke redd for å påta seg nye oppgaver og yter alltid "det lille ekstra". Uttrykket "er som poteten" passer fint til å beskrive henne. Som medarbeider er hun godt likt av alle, og  bidrar mye til godt arbeidsmiljø på kryss og tvers. Lillian er lett å prate med, er sosial, åpen, blid og hyggelig.

Gratulerer så mye igjen til alle dyktige kontoransatte i hele landet!

Lillian ble overrasket av Leonard Khox, nestleder i yrkesseksjonen, Kari Børufsen leder av yrkesseksjon kontor og administrasjon ved Fagforbundet Åseral-Lindesnes og Wenke Kittelstad fungerende leder ved samme fagforening. (Foto: Kourosh Mohammadi)

Lillian Nyvoll Haagensen med blomster og kake.
Lillian Nyvoll Haagensen med blomster og kake. (Foto: Kourosh Mohammadi)