Vidar Kristiansen er årets byggdrifter

Vidar Kristiansen fikk i dag overrakt prisen som årets byggdrifter 2022 – på selveste byggdrifternes dag. Den erfarne byggdrifteren jobber til daglig på Hjalmar Johansen videregående skole i Skien.

Meld deg på Sykehuskonferansen 2022

Fagforbundets sykehuskonferanse arrangeres i år som tre webinarer. Tillitsvalgte, medlemmer og andre interesserte er velkomne til å melde seg på.

Webinar 2. mars: Fem tips til valg av fagskole

Utdanning.no, Karriereveiledning.no og Samordna opptak inviterer til webinar 2.mars kl. 19.00.

Bli med på Kursstigen BAD: Service

Få grunnleggende kunnskap og forståelse for hva som gjør badeopplevelsen trygg og positiv for alle som besøker deg, slik at gjestene får lyst til å komme tilbake! Kurset er for medarbeidere i bade- og svømmeanlegg i hele Norge, og går fra 16. til 17. mars i Bergen.

Bli med på Kursstigen BAD: Kurs i livredning og beredskap!

Kurset er for ansatte i svømmehaller/bad/kommune og går 7. til 8. mars i Oslo. Etter gjennomført og bestått kurs er man godkjent til å jobbe som badevakter/badeverter. Kurset er en modul i Kursstigen BAD.

Her kan du se svart økonomikonferansen 2022 digtialt!

18. mars 2022 inviterer Fagforbundet og NTL til den årlige Svart økonomikonferansen. Se den her digitalt.

Argumentasjon for egenregi

Yrkesseksjon samferdsel og teknisk har laget en samling av faglig argumentasjon for å drive tjenester med egne ansatte. Materialet inneholder eksempler og erfaringer fra fagområder innenfor seksjonens ansvarsområde, som på forskjellig vis merker press i form av konkurranseutsetting eller oppsplitting av tjenestene.

Årets byggdrifter 2021 er kåret

Helge Omdahl er kåret til årets byggdrifter. Han er ansatt i etat for bygg og eiendom i Bergen kommune.

Relevant videreutdanning for byggdriftere

Er du byggdrifter og ønsker å ta videreutdanning? Da kan du ta en titt på oversikten under, hvor vi har forsøkt å samle så mange som mulig av alternativene som finnes.

Kurs i vannbehandling

Ønsker du en bedre oversikt over virkemåter og prosesser i et badeanlegg og kjennskap til lover og veildere? Gjennom Kursstige BAD – Vannbehandling vil du få bedre evne til å forbedre og påvirke driften av ditt anlegg. Kurset arrangeres av Bad, Park og Idrett og Fagforbundets medlemmer får rabatert pris.

Statsbudsjettet kan ramme essensielle tjenester

Overføringene til kommunene i forslaget til statsbudsjett for 2021 gir ingen grunn til jubel. En vekst i kommunenes frie inntekter på 2 milliarder er historisk svakt. Det kommer til å påvirke kommunenes budsjettarbeid og kan gjøre innbyggerne mindre trygge.

Dennis Grepperud er årets byggdrifter

Dennis Grepperud er årets byggdrifter. Han jobber i Fet kommune, en kommune som nå er på vei til å bli nye Lillestrøm kommune.

Byggdrifterkonferansen 2019

Dette er for deg som jobber som byggdrifter. Gjennom konferansen ønsker Fagforbundet å sette fokus på både fag og arbeidsvilkår. Programmet vil gi dere faglig påfyll, og inspirere til gode diskusjoner.

Vi ønsker ditt forslag til Årets byggdrifter 2021

Tradisjon tro skal prisen for Årets byggdrifter deles ut på byggdrifternes dag i september. Fristen for innsending av forslag er 16. mai.

Hvorfor bli byggdrifter, sa du?

Hvis du synes systemer og teknikk er morsomt og du har lyst å ivareta viktige bygg og store verdier i samfunnet - da kan du bli byggdrifter!

Terje Johansen er årets byggdrifter

Fagforbundet har kåret årets byggdrifter for 2018. Han heter Terje Johansen og jobber i Trondheim kommune.

Statsbudsjettet: Trår vannet mens de venter på valget

Regjeringas forslag til statsbudsjett for 2017 smører pengene tynt utover uten å ta de store grepene. Det bidrar ikke nok til å øke sysselsettingen, og det er dårlig nytt for klimaet. Regjeringen viderefører skattekuttene til de rikeste.