Byggdrifterkonferansen 2019

Dette er for deg som jobber som byggdrifter. Gjennom konferansen ønsker Fagforbundet å sette fokus på både fag og arbeidsvilkår. Programmet vil gi dere faglig påfyll, og inspirere til gode diskusjoner.

Argumentasjon for egenregi

Yrkesseksjon samferdsel og teknisk har laget en samling av faglig argumentasjon for å drive tjenester med egne ansatte.

Byggdrifter i teknisk rom.

Byggdrifterkonferansen 2023 er fulltegnet

Fagforbundet arrangerer konferanse for byggdriftere 8. – 9. november 2023 på Quality Airport Hotel Gardermoen.

Årets byggdrifter 2021 er kåret

Helge Omdahl er kåret til årets byggdrifter. Han er ansatt i etat for bygg og eiendom i Bergen kommune.

AOF tilbyr gratis teori til fagbrev for de som bor i Viken fylkeskommune

Hvis du ønsker å ta fagbrev for å få dokumentert hva du kan, er teori til fagbrev første steg på veien. Nå tilbyr AOF det gratis for deg som har adresse i Viken fylkeskommune og har nok relevant praksis.

Ledige studieplasser på Facility Management i organisasjoner til høsten

Det er fortsatt er mulig å melde seg på høstens FM-emne Facility Management i organisasjoner på Handelshøyskolen ved OsloMet. Universitetet foretar løpende opptak fram til 20. august, men avslutter før om de 60 studieplassene er fylt opp.

Snart møtes vi til Byggdrifterkonferansen 2023. Konferansen er fulltegnet.

Program til Byggdrifterkonferansen 2023

Vi gleder oss til å møte alle deltakere på Byggdrifterkonferansen 2023, og kan nesten ikke vente med å gyve løs på det spennende fagprogrammet 8. - 9. november på Quality Airport Hotel Gardermoen! Her finner du hele programmet for konferansen.

Webinar 2. mars: Fem tips til valg av fagskole

Utdanning.no, Karriereveiledning.no og Samordna opptak inviterer til webinar 2.mars kl. 19.00.

Internasjonale faresymboler.

Renholdskjemi og HMS

Renholdere, vaskeriansatte og andre yrkesgrupper som utfører renhold, håndterer i større eller mindre grad renholdskjemikalier. Da er det viktig å ha kunnskap om hvordan du ivaretar helsen og sikkerheten til deg selv og andre. I denne gratis e-læringen lærer du hvordan du bruker renholdskjemikalier på en trygg og hensiktsmessig måte.

Hvorfor bli byggdrifter, sa du?

Hvis du synes systemer og teknikk er morsomt og du har lyst å ivareta viktige bygg og store verdier i samfunnet - da kan du bli byggdrifter!

Kursstige bad våren 2023

Bad, Park og Idrett kjører tre av modulene i kursstigen for badeansatte våren 2023. Alle kursene avholdes i Drammen. Som medlem i Fagforbundet får du redusert pris.

De tekniske tjenestene, som innbyggerne sjelden ser og ofte tar for gitt, utgjør selve grunnmuren i velferdssamfunnet (Foto: Fagforbundet, High and Low Studios).

Statsbudsjettet kan ramme essensielle tjenester

Overføringene til kommunene i forslaget til statsbudsjett for 2021 gir ingen grunn til jubel. En vekst i kommunenes frie inntekter på 2 milliarder er historisk svakt. Det kommer til å påvirke kommunenes budsjettarbeid og kan gjøre innbyggerne mindre trygge.

Vi ønsker ditt forslag til Årets byggdrifter 2021

Tradisjon tro skal prisen for Årets byggdrifter deles ut på byggdrifternes dag i september. Fristen for innsending av forslag er 16. mai.

Vidar Kristiansen har her nettopp mottatt den gjeve prisen for "Årets byggdrifter" fra nestleder i Yrkesseksjon samferdsel og teknisk nasjonalt, Ingunn Reistad Jacobsen.

Vidar Kristiansen er årets byggdrifter

Vidar Kristiansen fikk i dag overrakt prisen som årets byggdrifter 2022 – på selveste byggdrifternes dag. Den erfarne byggdrifteren jobber til daglig på Hjalmar Johansen videregående skole i Skien.

Bli med på Kursstigen BAD: Kurs i livredning og beredskap!

Kurset er for ansatte i svømmehaller/bad/kommune og går 7. til 8. mars i Oslo. Etter gjennomført og bestått kurs er man godkjent til å jobbe som badevakter/badeverter. Kurset er en modul i Kursstigen BAD.

Renholder utfører vindusvask på sykehus.

Meld deg på Sykehuskonferansen 2022

Fagforbundets sykehuskonferanse arrangeres i år som tre webinarer. Tillitsvalgte, medlemmer og andre interesserte er velkomne til å melde seg på.

Ellen Nygard er fagansvarlig for studietilbudet i Facility Management på Handelshøyskolen ved OsloMet.

OsloMet har ledige plasser på Facility Management i vår

Emnet Pedagogisk ledelse og ressursutvikling innen Facility Management (FM) egner seg for ledere som ønsker å gi sine medarbeidere innen renhold, vaskeri og byggdrift opplæring og motivasjon til å lære hele livet. Søknadsfrist er 20. januar.

AOF Fagskolen lanserer fagskole­utdanning i renholds­ledelse i Stavanger

Påmeldingsfrist er 21. februar. Utdanningen passer for renholds­operatører, bygg­driftere eller vaskeri­operatører. Studiet tas på deltid over 2 år. Fullført utdanning gir 60 studiepoeng og tittelen «Fagskolegrad».

Mette Nord i vandrehallen i 2015 under framleggelsen av statsbudsjettet

Statsbudsjettet: Trår vannet mens de venter på valget

Regjeringas forslag til statsbudsjett for 2017 smører pengene tynt utover uten å ta de store grepene. Det bidrar ikke nok til å øke sysselsettingen, og det er dårlig nytt for klimaet. Regjeringen viderefører skattekuttene til de rikeste.

Bli med på Kursstigen BAD: Service

Få grunnleggende kunnskap og forståelse for hva som gjør badeopplevelsen trygg og positiv for alle som besøker deg, slik at gjestene får lyst til å komme tilbake! Kurset er for medarbeidere i bade- og svømmeanlegg i hele Norge, og går fra 16. til 17. mars i Bergen.