Fagforbundet teoLOgene vil ikke benytte seg av Wiss Air

Fagforbundet teoLOgene har lagt merke til at lavprisflyselskapet Wizz Air vil nekte de ansatte å inngå tariffavtale og at selskapet arbeider aktivt i mot retten til fagorganisering for sine ansatte.

24.11.2020 av Eike Ziller-Off
Sist oppdatert: 24.11.2020

Fagforbundet TeoLOgene kan ikke som fagforening støtte selskaper som bryter den norske modellen og grunnleggende rettigheter i norsk arbeidsliv. Wizz Air viser klart at de ikke har vilje til å ha et anstendig arbeidsliv som følger spillereglene i norsk arbeidsliv. Vi vil derfor, i likhet med en del andre fagforeninger i LO og Presteforeningen i Unio, ikke benytte Wizz Air i forbindelse med fagforeningsreiser og vi oppfordrer våre medlemmer til å ikke benytte dem. For Fagforbundet teoLOgene leder Thore Wiig Andersen.