Stor interesse for etter- og videreutdanning

Jan Davidsen og ordfører i Trondheim, Rita Ottervik, mener de har vist at rødgrønn politikk duger. Men begge vil ha mer drahjelp fra regjeringa for å skape aktivitet og arbeidsplasser i kommune-Norge. (Foto: Birgit Dannenberg / Fagforbundet)

Stadig flere ser verdien i å ta faglig påfyll. Studiet ledelse og digitalisering på oppdrag fra Fagforbundet fikk 627 søkere til 100 studieplasser.

12.02.2021 av Sandra Marie Herlung
Sist oppdatert: 19.02.2021

Dette tallet gjør studiet til et av de mest populære ved HINN. Samarbeidet med Fagforbundet går helt tilbake til 2009, der Fagforbundet har tilbudt studier til mange av sine medlemmer og noen har fullført en bachelorutdanning.

- Dette studiet er nyutviklet i samarbeid med Fagforbundet, og følger etter mange andre tidligere studietilbud på oppdrag innenfor organisasjon og ledelse. Denne gang er det 100 studenter fra hele landet som får studieplass, alle medlemmer i Fagforbundet, sier instituttleder ved Institutt for organisasjon, ledelse og styring, Jens Petter Madsbu

Tallene vitner om at det er en stor etterspørsel etter denne type studier. Jeg opplever at vi har truffet godt med tilbudet, men det er naturligvis synd at vi ikke har mulighet til å tilby alle søkerne plass på studiet. Antall søkere har doblet seg kun det siste året, noe som viser at det er et sterkt ønske hos våre medlemmer for å ta videreutdanning, sier leder for Yrkesseksjon kontor og administrasjon Trond Finstad.

Les mer om saken her, og finn ut mer om studiet her